آشنایی با کتاب خرد بازاریابی

قدمت بازاریابی همزمان با تاریخچه تمدن بشر است، علمی که مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در خلق ارتباط، مبادلات و تحویل کالا را بررسی می‌کند. کتاب خرد بازاریابی، از نظریه‌های کلاسیک تا ایده‌های نوین را مورد کاوش قرار داده است.

تجارت الکترونیک پارسیان حامی انتشار کتابی با عنوان «خرد بازاریابی» شده است. این کتاب در تلاش است با به‌کارگیری رویکردهای نوین، برای مدیران کسب‌وکار، دریچه‌‌ای نو بگشاید تا آنها بتوانند مفاهیم کلیدی را بهتر درک کنند. در ادامه این مطلب، بیشتر درباره این کتاب بخوانید.

 

نویسنده و مترجم‌های کتاب خردبازاریابی

خرد بازاریابی یا Marketing Wisdom اثر «کارتیکیا کومپلا» است. آقای کومپلا یک مشاور برند در هند است و مقالات و کتاب‌هایش، راهگشای مدیران بسیاری در سراسر دنیا بوده. او در کتاب خرد بازاریابی بر این تلاش است تا به خواننده کمک کند درباره مفاهیم اصلی بازاریابی، اطلاعات خوبی را به‌دست آورد. پس از آن با ارائه نتیجه تحقیقات، مثال‌ها و درس‌هایی که رهبران فکری به آن دست پیدا کرده‌اند، بازاریابی را به‌گونه‌ای کاربردی‌تر توضیح می‌دهد. خرد بازاریابی را تیم مترجمین شامل، «دکتر ناصرآزاد»، «نسرین علائی» و «یعقوب سلیم‌پور» ترجمه کرده‌اند تا بتوانید محتوای آن را به راحتی در دسترس داشته باشید.

 

بخش‌های مهم کتاب خرد بازاریابی

در این کتاب ما با تاریخچه بازاریابی آشنا می‌شویم. زمانی که داد‌و‌ستدهایی میان انسان‌ها شکل گرفته و آنها برای فروش کالا و خدمات خود تلاش می‌کنند. اینجا این گمان مطرح می‌شود که شاید قدمت بازاریابی، تقریبا همسان با تاریخچه تمدن بشر باشد. بعد می‌آموزیم در زمان‌های دور، هندی‌ها و چینی‌ها به توسعه ارتباطات تجاری فکر کردند و برای آن نوآوری‌هایی داشتند. شاید آن‌زمان، کار آنها بازاریابی به‌‌نظر نمی‌رسید اما حالا می‌دانیم که اولین پایه‌های بازاریابی را آنها گذاشته‌اند.
سپس کتاب برای‌مان توضیح می‌دهد که بازاریابی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، نهادها و فرآیندهاست، که در خلق ارتباط، تحویل و مبادله کالا به‌کار می‌رود.

 

سرفصل‌های کتاب خرد بازاریابی

 ← اعتماد شدید: ضرورت رقابتی قابلیت اطمینان فعال

 ← شاخص خالص ترویج‌کننده و کاربرد موفق آن

 ← تمرکز بر ROE (بازگشت همدلی) برای افزایش ROI

 ← چگونه نام‌های تجاری پیشرو، بازاریابی بامعنی را ارائه می‌دهند؟

 ← پنهان در دیدگاهی ساده: نحوه‌ ایجاد استراتژی بعدی برای رشد بزرگ شرکت: ده سال بعد

 ← چهار A در بازاریابی

 ← ده اصل مرتبط با تجارب عالی مشتری

 ← می‌خواهید مشتریان شما چه کسانی باشند؟

 ← داستان‌ها تفاوت ایجاد می‌کنند

 ← بازاریابی 3.0، از محصولات تا مشتریان تا روح انسان

 ← نوآوری خدمات-مشاغلی که باید راهنمایی انجام دهند

 

چرا کتاب خرد بازاریابی را بخوانیم؟

از زمان معرفی بازاریابی به‌عنوان یک مفهوم کلیدی در کسب‌وکار، کتاب‌های فراوانی به بازار آمده‌اند. مولفان از جنبه‌های گوناگون به این مبحث پرداخته و تلاش شده با ارائه جنبه‌های تخصصی، بازاریابی را عمیق‌تر ارائه کنند. اما به‌نظر می‌رسد، بسیاری از مدیران هنوز با مفاهیم اولیه بازاریابی آشنا نیستند و لازم است تا اطلاعات پایه‌ای را دراین زمینه کسب کنند. پس در این کتاب تلاش شده که با‌‌عنوان خرد بازاریابی و مثال‌هایی قابل درک، این مشکل رفع شود. نویسنده کتاب درتلاش است تا با آوردن نظریه‌های کلاسیک، سخن متخصص‌ها و موضوعات ارزشمند مرتبط، بازاریابی را تبدیل به موضوعی قابل‌فهم‌تر کند.

 

مخاطب کتاب خرد بازاریابی کیست؟

بی‌شک این کتاب می‌تواند برای مدیران سازمان‌ها یک منبع مناسب باشد. چه آنهایی که سال‌ها تجربه دارند و چه مدیرانی که کارشان را به‌تازگی آغاز کرده‌اند. چراکه کتاب علاوه‌بر موضوعات قدیمی، به بررسی محورهایی نوین نیز می‌پردازد. در کتاب خرد‌ بازاریابی، مثال‌های خوبی نیز می‌بینید و می‌تواند ازآن به‌عنوان یک راهنمای جامع در کسب‌وکارهای گوناگون بهره ببرید.

 

کتاب خردبازاریابی را چگونه تهیه کنیم؟

این کتاب با حمایت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و توسط انتشارات «مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران» به بازار آمده  است. برای خرید کتاب می‌توانید از پلتفرم‌های آنلاین و مراجعه به کتاب‌فروشی‌ها، اقدام فرمایید.

کلمات کلیدی