دکتر علیرضا خداکرمی، در پنل «زنجیره ارزش بانک» نمایشگاه الکامپ؛

اصلاح ساختار زنجیره ارزش و فرهنگسازی، لازمه خلق ارزش در بانک‌ها است

پنل «زنجیره ارزش بانک» با حضور دکتر علیرضا خداکرمی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک الکامپ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)، در نشست تخصصی «زنجیره ارزش بانک» که با حضور علیرضا خداکرمی، عضو هیئت مدیره گروه داده‌پردازی پارسیان، مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل هلدینگ ارتباط فردا، سیدمحمد حسین سجادی نیری، مدیرعامل تکنو تجارت و رئیس انجمن وی سی و علی اخوان، رئیس کمیسیون فین‌تک نصر در سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در سالن ملل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد به بررسی الزامات و چالش‌های پیش روی آن، پرداخته شد.

دکتر خداکرمی در ابتدای این پنل بیان کرد: صرف نظر از مفهوم ارزش در بانک باید به الزامات و چالش‌های آن پرداخت. خلق ارزش برای ذی‌نفعان، NTTها و سازمان‌هایی که به دنبال خلق ارزش هستند متفاوت از سازمان‌های سنتی است. بنابراین به دنبال ایجاد یک زنجیره ارزش هستند که این امر چالش‌ها و الزامات متفاوتی را در پی دارد.

به گفته او، این موضوع که چه کسی چقدر از ارزش ایجاد شده، منتفع می‌شود، مهم است. اگر به این امر پرداخته نشود، دچار مشکلاتی در آینده می‌شویم که راه‌حلی برای آن وجود نخواهد داشت. اگر فرهنگ‌سازی و الزامات مورد نیاز ایجاد نشود نیز مشکلات عدیده‌ای پیش خواهد آمد.

خداکرمی زنجیره ارزش را به یک هرم تمثیل کرد که ارزش‌افرینی برای ذی‌نفعان در لایه اول آن قرار دارد، لایه دوم ارزش‌های خلق شده و در لایه سوم شبکه‌ای از ارزش‌آفرینان قرار می‌گیرند.

علیرضا خداکرمی درباره چالش‌های پیش رو گفت: در حوزه بانکداری داده زیادی وجود دارد بنابراین نگاه ارزش‌آفرینی در خصوص آن وجود دارد. فین‌تک‌ها می‌توانند یک شبکه با هم‌افزایی و هم‌آفرینی ارزش با بانک‌ها ایجاد کنند اما در حال حاضر فین‌تک‌ها جداگانه این کار را انجام می‌دهند. برای اتصال فین‌تک‌ها به بانک‌ها نیاز به ایجاد نظام یا سازوکاری برای سنجش میزان ارزش‌آفرینی است.

دکتر خداکرمی ضمن تأکید بر لزوم شبکه‌سازی به منظور خلق ارزش، افزود: در بانک پارسیان زیرساخت‌های لازم فراهم شده، بازیگران مورد نیاز دور هم گرد آمده‌اند، سازوکارهای لازم ایجاد شده و برای فرهنگ‌سازی اقدام شده است. درواقع تمامی موارد برای اصلاح ساختار زنجیره ارزش فراهم شده است تا شبکه‌سازی برای خلق ارزش شکل بگیرد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک الکامپ از شنبه 9 تیر تا سه‌شنبه 12 تیرماه در تهران با حضور 500 شرکت در حال برگزاری است و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ) نیز در سالن31B  غرفه 527 میزبان صاحبان کسب‌و‌کارها، فروشگاه‌ها و علاقه‌مندان به این حوزه است.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *