سهولت کاربران در کنار امنیت و سایر الزامات خدمات بانکی، دغدغه همیشگی تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ) بوده است؛ همین نگرش سبب شده خدمت کاربردی دیگری با نام خدمات پذیرندگان به جهت افزایش رضایتمندی پذیرندگان، ایجاد شود. بدین ترتیب، صاحبان دستگاههای کارتخوان تجارت الکترونیک پارسیان میتوانند برای انجام اموری چون «پیگیری درخواست، مدیریت پایانهها، نظارت بر تراکنشها و سایر اقدامات مرتبط» از طریق راهاندازی سامانه خدمات پذیرندگان از این خدمات بهرهمند شوند.
مزایای استفاده از خدمات پذیرندگان دسکتاپ
← مشاهده لیست تراکنشها (در بازههای دلخواه) بدون نیاز به حضور فیزیک دستگاه
← دریافت گزارش تراکنشها (تا 3000 تراکنش)
← امکان مشاهده سرجمع تراکنشهای چند ترمینال به همراه کارمزد کسر شده و مبلغ واریزشده پس از کسر کارمزد
← امکان مشاهده تراکنشها بر اساس وضعیت (موفق، ناموفق و تسویه شده) و نوع تراکنشها (خرید، شارژ، قبض و ماندهگیری)
← استعلام تراکنش تنها با در اختیار داشتن شماره کارت خریدار و یا شماره مرجع تراکنش
← مشاهده بانک مرتبط با کارت خریدار
← ثبت و پیگیری درخواستهای مختلف مربوط به کارتخوان
← ثبت درخواست برقراری تماس تلفنی با کارشناسان
← ثبت نظر از چگونگی ارائه خدمات بازرس و نمایندگی
← مشاهده کد QR
← دریافت پیام درخصوص اطلاعیهها و جشنوارههای مربوط به پذیرندگان
← ایجاد نام دلخواه به ازای هر پایانه
← مشاهده وضعیت اقلام ارزشافزوده تحت اختیار
← امکان ثبت شکایات و رسیدگی در کوتاهترین زمان ممکن.
راهنمای استفاده از خدمات پذیرندگان دسکتاپ
پیش از این برای پیگیری امور پذیرندگی میتوانستید از طریق شماره تماس 2318-021، سایت و دستگاه کارتخوان اقدام کنید، اما در حال حاضر با راهاندازی این سرویس، میتوانید درخواستها را از طریق اپلیکیشن، ثبت و به صورت لحظهای از فرآیندهای صورتگرفته بر روی آن مطلع شوید.
خدمات پذیرندگی یکی از خدمات کاربردی اپلیکیشن تاپ (اپلیکیشن قدرت گرفته از بانک پارسیان) است که برای استفاده از آن لازم است به مراحل و نکات زیر توجه کنید.
جهت ورود به سامانه خدمات پذیرندگان، کلیک فرمایید
راهنمای ورود
برای ورود به بخش خدمات پذیرندگان میتوانید از دو طریق اقدام نمایید:
← منو سایر در بالا سمت راست
← بخش خدمات مالی و اعتباری
پس از ورود به این بخش لازم است کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید؛ اگر برای مرتبه اول قصد ورود به این قسمت را دارید، کافیست از بخش فراموشی رمز عبور و طی کردن مراحل، وارد سامانه شده و رمز عبور خود را تعیین کنید و سپس وارد بخش خدمات پذیرندگی در اپلیکیشن تاپ شوید. در حال حاضر در این بخش، 6 بخش زیر در دسترس است که در ادامه به توضیح هر یک، خواهیم پرداخت.
1 استعلام و گزارش تراکنشها
2 درخواستها
3 مشاهده کد QR
4 صندوق پیامها
5 خدمات ارزشافزوده
6 تنظیمات
1- استعلام و گزارش تراکنشها
پذیرنده گرامی در این بخش میتوانید تراکنشهای ترمینال خود را به صورت تجمیعی و یا ریزتراکنش به همراه کارمزد کسر شده، مشاهده نمایید.
← قابلیت مشاهده تراکنشهای ترمینال به صورت تکی و یا همه ترمینالها در اختیار شماست و میتوانید با انتخاب بازههای زمانی موجود یا بازه زمانی دلخواه به لیست تراکنشها دسترسی داشته باشید.
در این قسمت دو فیلتر برای شما وجود دارد:
1 فیلتر وضعیت تراکنش (تراکنشهای موفق، ناموفق و تسویهشده)
2 فیلتر نوع تراکنش (خرید، شارژ، قبض و ماندهگیری). همچنین میتوانید پس از انتخاب گزینه جزئیات، اطلاعات مربوط به هر تراکنش را به صورت کامل مشاهده نمایید (شماره مرجع، شماره کارت اختصار، بانک مرتبط با کارت خریدار و...).
← در قسمت سایر فیلترها، قابلیت دیگری با عنوان استعلام تراکنش به وسیله شماره کارت و شماره مرجع، فراهم شده است تا با در اختیار داشتن موارد ذکر شده به جزئیات تراکنش درخواستی، دسترسی پیدا نمایید.
← همچنین شما پذیرنده گرامی میتوانید با زدن گزینه «خروجی» از 3000 تراکنش آخر هر گزارش به صورت آنلاین، فایلی با فرمت اکسل دریافت نمایید.
2- درخواستها
در قسمت ثبت درخواست جدید، شما میتوانید درخواست خود را با تمام جزئیات ثبت کنید، علاوه بر آن در صورت نیاز به برقراری تماس تلفنی میتوانید با انتخاب این گزینه مراتب را به همکاران ما اعلام فرمایید همچنین در صورت نیاز به مراجعه حضوری میتوانید زمان دلخواه مراجعه بازرس را مشخص فرمایید.
برای ثبت درخواست جدید، لازم است اطلاعات زیر را تکمیل کنید:
← نوع درخواست اعم از درخواست رول، تعمیر کارتخوان، درخواست تغییر نام، آدرس، تلفن، کدپستی و درخواست تغییر حساب کارت خوان را باید انتخاب کنید.
← ترمینال مربوطه که در آن باید نام ترمینال مورد نظر را وارد کنید.
← اولویت درخواست اعم از کم، زیاد و متوسط را تعیین کنید.
← شرح درخواست که در آن باید جزئیات درخواست خود را بیان کنید.
← امکان تغییر یا انتخاب زمان پیشنهادی.
درخواستهای باز: درخواستهایی که در حال پیگیری هستند و شما میتوانید با انتخاب قسمت جزئیات به اطلاعات بیشتری (نوع درخواست، وضعیت درخواست، کدپیگیری، نام تکنسین و تاریخ دسترسی داشته باشید.
درخواستهای گذشته: این بخش مربوط به درخواستهایی است که پیگیری آنها انجام شده است و میتوانید با انتخاب گزینه ثبت نظر، شرکت تاپ را از چگونگی ارائه خدمات بازرس و نمایندگی مطلع سازید (در این قسمت در صورتی که پس از گذشت بازه زمانی ( 48 ساعت کاری) خدمات پشتیبانی دریافت نکردید، میتوانید با ثبت نظر و اعلام عدم دریافت خدمات، همکاران ما را در ستاد مرکزی برای رفع هرچه سریعتر مشکل، آگاه سازید.)
3- کدهای QR
در صورتی که کد QR پایانه شما فعال شده باشد در این قسمت مراتب قابل مشاهده بوده و امکان انجام تراکنش به وسیله کدپرداز و بدون نیاز به حضور فیزیک دستگاه برای شما فراهم شده است.
4- صندوق پیامها
در این قسمت میتوانید پیامهای مربوط به جشنوارهها و یا اعلامیههای مرتبط با کارتخوان را مشاهده نمایید.
5- خدمات ارزشافزوده
← اقلام من
با انتخاب گزینه اقلام من میتوانید ارزش افزودههایی که تحت اختیارتان است را مشاهده نمایید. فعال و یا غیرفعال بودن اقلام به وسیله رنگ سبز و قرمز، مشخص شده است.
← جبران عملکرد
در این قسمت، امکان مشاهده جشنوارههایی که در آنها عضو هستید و قابلیت مشاهده نام طرح، شماره کارت، امتیاز و مبلغ فراهم شده است.
6- تنظیمات
← ترمینالهای من
← مشاهده تعداد ترمینالهای فعال با قابلیت ویرایش نام و قابلیت ویرایش شماره تلفن همراه (این تغییرات صرفاً در سامانه خدمات پذیرندگان و برای دسترسی بهتر به قابلیتها، اعمال میشود).
← قابلیت مشاهده رتبهبندی پایانه بر اساس تعداد تراکنش شامل:
(پلاتینی: بیش از 2500 تراکنش - نقرهای: بین 1500 الی 2500 تراکنش - طلایی: بین 750 الی 1500 تراکنش – برنزی: بین 350 الی 750 تراکنش– عادی: کمتر از 350 تراکنش)
← قابلیت فعال کردن رسید دیجیتال در اپلیکیشن و عدم دریافت رسید کاغذی برای ارج نهادن به محیط زیست، از دیگر اقدامات بخش ترمینالهای من است.
← تغییر رمز من
در این قسمت امکان ویرایش رمز عبور سامانه برای شما پذیرنده گرامی، فراهم شده است.
← اقلام ثبت شکایات
با توجه به اهمیت شما پذیرنده گرامی برای شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و اهمیت نظرات شما در راستای بهبود کیفیت ارائه خدمات، بستر ثبت شکایات در سامانه خدمات پذیرندگان فراهم شده است. خاطر نشان میشود در صورت ثبت شکایات در کوتاهترین زمان ممکن به درخواست شما رسیدگی و جهت اخذ بازخورد، از دفتر مرکزی با شما پذیرنده گرامی، تماس گرفته خواهد شد.
← راهنمای اپلیکیشن
در بخش راهنمای اپلیکیشن مراتب درخصوص سامانه خدمات پذیرندگان به طور کامل نمایش داده شده است.
برای دریافت فایل راهنما بر روی لینک دانلود کلیک نمایید.
فیلم آموزشی مشاهده ریز تراکنشها پایانهها
← پرسشهای متداول
در بخش پرسشهای متداول سوالات پرتکرار شما عزیزان به همراه پاسخ آن نمایش داده شده که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:
1- چگونه اطلاعات تراکنش را مشاهده نماییم؟
با ورود به قسمت استعلام و گزارش تراکنشها و انتخاب گزینه جزئیات میتوانید اطلاعات کامل تراکنش را مشاهده نمایید.
2- آیا مراحل پیگیری درخواستهای ثبت شده با جرئیات قابل مشاهده است؟
بله، با مراجعه به قسمت ثبت درخواست میتوانید درخواستهای باز و همینطور درخواستهای گذشته خود را با جزئیات مشاهده کنید.
3- رمز عبور در اولین مراجعه جهت ثبت نام در کدام قسمت است؟
رمز عبور میبایست اولین بار توسط پذیرنده انتخاب گردد که میتوانید با مراجعه به قسمت فراموشی رمز عبور و طی کردن مراحل امنیتی، رمز عبور مورد نظر خود را انتخاب کنید.
4- پس از دریافت پایانه جدید از کدام قسمت نرمافزار میتوان پایانه مذکور را اضافه کرد؟
پس از تخصیص پایانه جدید به شما و تغییر وضعیت به راهاندازی در سیستم مرکزی، پایانه مذکور به صورت خودکار در سامانه ثبت میشود.
5- کد تأیید برای چه شمارهای ارسال میشود؟
کد تایید صرفاً برای شماره تماس پذیرنده دستگاه که در سیستم مرکزی ثبت شده است (شماره همراه متصل به پایانه) ارسال میشود.
6- آیا امکان استفاده از سامانه خدمات پذیرندگان از طریق اپلیکیش تاپ فرد دیگری وجود دارد؟
بله، با در اختیار داشتن اطلاعات هویتی و همچنین رمز عبور فرد مذکور، امکان ورود مقدور است.
7- با توجه به عدم دریافت خدمات ارزشافزوده از شرکت در قسمت اقلام من مواردی به عنوان ارزشافزوده دریافتشده ثبت شده است؟
خواهشمند است در صورتی که ارزشافزودهای به اشتباه برای شما در قسمت اقلام من ثبت و با رنگ سبز مشخص شده است به جهت بررسی و پیگیری بیشتر با شماره تماس 2318 - 021 مرکز ارتباط با مشتریان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، تماس حاصل فرمایید.
8- برای رسیدگی به درخواستها چه میزان زمان مورد نیاز است؟
به تمامی درخواستهای شما پذیرندگان گرامی ظرف مدت نهایتاً 48 ساعت کاری بعد از ثبت درخواست رسیدگی میشود.
9- قابلیت قسمت کد QR چیست؟
بدینوسیله میتوانید بدون نیاز به حضور فیزیک دستگاه و اسکن کد توسط قابلیت کدپرداز اپلیکیشن تاپ میتوانید تراکنش انجام دهید و مبالغ را به همراه تراکنشهای کارتخوان در صبح روز بعد دریافت نمایید.
10- رتبه پذیرنده در قسمت ترمینالهای من چیست؟
شما پذیرنده گرامی میتوانید با افزایش تعداد و مبالغ تراکنش، رتبه خود را افزایش داده و از خدمات متنوع شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، بهرهمند شوید.