کتاب راهنمای تصویری فریلنسری

این روزها فریلنسری در سراسر جهان متقاضیان بسیاری دارد اما هنوز لازم است درباره قوانین، دغدغه‌ها و حقوق فریلنسرها گفتگو شود.

راهنمای تصویری فریلنسری، یکی دیگر از کتاب‌هایی است که با حمایت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و توسط انتشارات «راه‌پرداخت» منتشر شده است. این کتاب به پدیده جهان‌گیر فریلنسری و نکات مهمی که دررابطه با آن وجود دارد، می‌پردازد. اگرچه نویسنده کتاب، فردی خارجی است اما آنچه که به آن پرداخته می‌شود موضوعات مشترک است و در دنیا، بیشتر فریلنسرها با آن درگیر هستند. در ادامه بیشتر درباره این کتاب بخوانید.

 

نویسنده و مترجم‌های کتاب

راهنمای تصویری فریلنسری کتابی از «هیتر پری» است. او یک نویسنده و ویراستار اهل یورکشایر در انگلستان است. خانم پری، خالق داستان‌هایی پرکششی بوده که برخی از آنها به سریال نیز تبدیل شده‌اند. این کتاب با حمایت تاپ و ترجمه «علیرضا قلعه‌نوی» به بازار آمده است. آقای قلعه‌نوی، دارای مدرک دکترای فناوری اطلاعات، دارنده گواهینامه بین‌المللی مشاوره مدیریت، مشاور مدیریت کسب‌کار و پژوهشگر در حوزه اقتصاد گیگ است.

 

بخش‌های مهم کتاب راهنمای تصویری فریلنسری

این کتاب در تلاش است تا کسب‌وکارها، فریلنسرها و نحوه بازاریابی کسب‌وکارهای حقیقی را بررسی کند. در کتاب با مشکلات، دغدغه‌ها و حقوق فریلنسرها آشنا می‌شویم و بعد راه برون‌رفت از آنها را نیز می‌آموزیم. در این نوشتار به هدف‌گذاری‌های دقیق روی مسائل مهمی مثل مالیات، بیمه، مدیریت حساب‌ها، قوانین و مقررات، حقوق از دست‌رفته و حتی بازنشستگی پرداخته می‌شود.

حال با خواندن سطر بالا به این فکر می‌کنید که این دغدغه‌ها برای غیرفریلنسرها نیز وجود دارد. این تفکر درست است و نشان می‌دهد باوجود تغییرات، هنوز هم، بستر کارهای فریلنسری نیاز به فرهنگ‌سازی و ایجاد ساختارهای مناسب دارد. این کتاب شامل مثال‌های دقیق، توجه به آخرین تغییرات در قوانین و موضوعاتی است که می‌تواند به‌عنوان یک فریلنسر یا فردی که با فریلنسرها کار می‌کند برایتان کارگشا باشد.

 

سرفصل‌های کتاب راهنمای تصویری فریلنسری

 ← تبدیل شدن به فریلنسر خلاق

 ← فعالیت به‌عنوان فریلنسر خلاق

 ← از خودتان محافظت کنید

 ← وقتی اشتباهی رخ می‌دهد

 ← سازماندهی جمعی

 

چرا کتاب راهنمای تصویری فریلنسری را بخوانیم؟

فریلنسری انتخابی است که باتوجه به شرایط فرد، وجود زیرساخت‌ها و خواسته مشتریان می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد. در نتیجه مهم است که بدانیم قوانین دورکاری چیست و چگونه می‌توانیم در آن به حقوق خود و دیگران توجه کنیم. از زمان همه‌گیری کرونا به بعد، فریلنسری بیشتر مورد توجه قرار گرفت و مدیران تلاش کردند با کمک نیروهای دورکار، از مرگ شرکت‌ها و کسب‌وکارها جلوگیری کنند.

در سراسر جهان، افرادی پس از کرونا هم فریلنسر باقی ماندند و دورکاری بیشتر پذیرفته شد. اما مشکلات، کمبودها، نبود زیرساخت‌ها و برخی تفکرهای اشتباه درباره دورکاری، معضلاتی را به‌جا گذاشته است. خواندن این کتاب کمک می‌کند به‌عنوان نیرو و کارفرما، درک روشن‌تری از فریلنسری داشته باشید.

 

کتاب راهنمای تصویری فریلنسری را چگونه تهیه کنیم؟

برای خرید کتاب می‌توانید از سایت‌ها و برنامه‌هایی مثل فیدیبو کمک بگیرید و نسخه‌های آنلاین کتاب را تهیه کنید. علاوه‌براین، انتشارات راه پرداخت و برخی کتاب‌فروشی‌ها نیز راهنمای تصویری فریلنسری را ارائه می‌کنند.

کلمات کلیدی