مجتبی اباذری، معاون فروش و توسعه بازار شرکت تجارت الکترونیک پارسیان:

ارائه راهکارهای صنفی مبتنی بر هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک

به گزارش روابط عمومی تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ) مجتبی اباذری، معاون فروش و توسعه بازار شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ) در حاشیه یازدهمین همایش سالانه بانکداری نوین و‌ نظام‌های پرداخت از تاثیرات اصلاح نظام کارمزد بر شبکه پرداخت و برنامه‌ها و‌ چالش‌های شرکت تجارت الکترونیک پارسیان صحبت کرد.

اباذری در ابتدای صحبت‌هایش به نقش اصلاح و بهبود نظام کارمزد در توسعه صنعت پرداخت اشاره کرد و توضیح داد: «اصلاح نظام کارمزد از اتفاقات خوب چندسال اخیر حوزه پرداخت است. همسویی هرچه بیشتر منافع ‌‌و جریان درآمدی بانک‌ها ‌و شرکت‌های پرداخت الکترونیک، موجب شکل‌گیری تعاملات بهتر ‌و در نتیجه ارائه بسته کامل‌تری از خدمات بانکی و پرداختی به مشتریان می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که تجارت الکترونیک پارسیان با چه موانع برای توسعه بازارهای خود روبروست، تصریح کرد: «یکی از مشکلات بزرگ حوزه پرداخت در فرآیند توسعه بازار، اقیانوس قرمزی است که در فضای کسب‌و‌کارها شکل گرفته است. پیشنهادهای متنوع و ‌‌بعضا غیرمنطقی مالی ارائه شده به واحدهای صنفی، سبب شده فرآیند توسعه بازار و سوددهی پروژه‌ها در تعارض با یکدیگر قرار بگیرند. برخی توقعات دور از انتظار شکل گرفته و شرکت‌های پرداخت برای جذب مشتری و کسب سهم بیشتر به طور کامل از مأموریت‌های اصلی خود در حوزه شرکت‌داری و سوددهی فاصله گرفته‌اند.

شخصا با ارائه روش‌های اعتباری ‌و تأمین مالی برای رونق‌دهی به کسب‌و‌کارها، موافق هستم اما بیشتر تمایل داریم با ارائه‌ راهکار ویژه و محصولات جدید، نیاز مشتریان را رفع کنیم تا اینکه بر روش‌های تکراری مانند تأمین سخت‌افزار، ارائه کش‌بک و… تمرکز کنیم. در واقع ایده‌ال ما به‌عنوان یک شرکت پرداختی ارائه راهکار به شرکت‌هاست.»

به گفته مهندس اباذری در همین راستا با کمک‌ فعالان حوزه پرداخت، کارگروه‌های خوبی شکل گرفته است و به کمک رگولاتور و قانون‌گذاری درست می‌توان صنعت را به تنوع سرویس‌ها و فضای رقابتی سالم‌تر نزدیک کرد. 

او در ادامه صحبت‌هایش به تاأثیر فناوری‌های نوین از جمله بلاکچین و هوش مصنوعی در ایجاد تجربه کاربری بهتر در استفاده از ابزارهای پرداخت اشاره کرد و گفت: «آنچه برای ما اهمیت دارد این است که به وسیله ابزار و‌ تکنولوژی روز دنیا، تجربه کاربری بهتری را برای کاربران ‌و ارائه‌دهندگان خدمت ایجاد کنیم، هوش مصنوعی می‌تواند با ایجاد ارزش‌های متنوع و مهمی همانند تسهیل در شناسایی و احزار هویت، تقویت کنترل‌های نظارتی ضد پولشویی (AML)، شناخت مشتری (KYC)، تجزیه‌و‌تحلیل داده‌هاو… موجب بهبود تجربه کاربری شود و در کنار این، استفاده از فناوری بلاکچین نیز امنیت هر چه بیشتر پرداخت‌های الکترونیک را از مبدا تا مقصد تضمین خواهد کرد.

اباذری همچنین با اشاره به آینده روشن پیش روی صنعت پرداخت ادامه داد که در سال‌های قبل، شاید تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر ارائه ابزار سنتی حوزه پرداخت الکترونیک به عنوان جایگزین دریافت وجه نقد بود و صحبت از تلفیق ابزارهای مدیریت مالی، ابزارهای مدیریت ثروت و… با صنعت پرداخت دور از ذهن به نظر می‌رسید. اما امروزه با حضور شرکت‌های فعال و متخصص این حوزه‌ها و البته هوش مصنوعی در اکوسیستم پرداخت، کارآمدی بهتری شکل گرفته است؛ در واقع حضور ابزارها و نرم‌افزارهای تخصصی در صنعت پرداخت، مزایایی مانند ساده‌سازی عملیات، کاهش خطاهای انسانی و تمرکز بیشتر صاحبان کسب‌وکارها بر مسئولیت‌های استراتژیک ‌‌مدیریتی را ایجاد کرده است.

در آینده‌ای نزدیک عملا تمایز میان پرداخت‌های حضوری و آنلاین از بین رفته و یکپارچه‌سازی بیشتری رخ خواهد داد. 

این امکان می‌تواند به وسیله یک گوشی هوشمند در خانه یا هر جای دیگری فراهم شود.

معاون فروش وتوسعه بازار شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در پایان صحبت‌هایش از چشم‌انداز و برنامه‌های آتی خود برای ورود به بازارها و کسب‌وکارهای جدید صحبت کرد. به گفته او، شرکت قصد دارد با تمرکز ویژه بر اصناف و بررسی دقیق نیازمندی‌های ایشان، علاوه بر ارائه ابزار رایج حوزه پرداخت با تدوین راهکارهای ویژه برای هر صنف، ضمن گسترش ضریب نفوذ خود در بازار‌، حس تعلق و چسبندگی بیشتری با کسب‌و کارها ایجاد نمایند. ما در تجارت الکترونیک پارسیان در عین حال که به عنوان تسهیل‌گر امور حوزه فینتک و‌ پرداخت الکترونیک در کنار کسب‌و‌کارها هستیم می‌خواهیم با استفاده از توان شرکت‌های استارتاپ و دانش‌بنیان تخصصی هر صنف، پارتنرهای مشترکی برای ارائه راهکارهای ویژه صنفی در کنار خود داشته باشیم.»

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *