راه‌های استعلام و پرداخت قبض گاز

استعلام و پرداخت آنلاین انواع قبوض از راه‌های گوناگونی میسر است که هرکدام مزایایی دارند. برای اطلاع از انواع‌ راه‌های پرداخت قبض گاز، ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

با استفاده از شناسه قبض و پرداخت و یا تنها با کد اشتراک گاز، استعلام قبض گاز و پرداخت ممکن خواهد شد. اکنون می‌توانید در کمترین زمان ممکن و به آسانی میزان بدهی قبض گاز خود را استعلام گرفته و بدون ساخت حساب کاربری، از درگاه تجارت الکترونیک پارسیان و چند روش دیگر ازجمله، پیامک، استفاده از تلفن ثابت، اپ‌ها و... پرداخت انواع قبوض ازجمله قبض گاز را انجام دهید. در این مطلب به ارائه جزییات شیوه‌ی پرداخت قبض‌ها پرداخته‌ایم.

←  استعلام قبض گاز با پیامک 

یکی از روش های مشاهده قبض گاز الکترونیکی، پیامک است. ارسال پیامک با الگوی «1*شماره اشتراک» به سرشماره‌ 1000194، امکان ارسال اس‌ام‌اس قبض گاز را به‌صورت ماهیانه فعال می‌کند. برای انجام این روش فقط کافی است یک بار پیامک را ارسال کنید و پس از آن قبض هر دوره را به‌راحتی دریافت نمایید.

←  پرداخت قبض گاز با تلفن ثابت 

پرداخت قبض گاز با تلفن ثابت یکی از روش‌های رایج برای استعلام و پرداخت است. با شماره‌گیری 2000 به تلفن گویا برای پرداخت قبض دسترسی پیدا می‌کنید. در این روش برای استعلام قبض گاز به شناسه قبض و پرداخت نیاز دارید. سپس با ورود شماره 16 رقمی کارت و رمز اینترنتی در مراحلی که از شما خواسته می‌شود، می‌توانید قبض گاز خود را پرداخت کنید. در این روش، نیاز به اینترنت ندارید.

←  پرداخت قبض گاز از طریق سایت تجارت الکترونیک پارسیان 

یکی از روش‌های اینترنتی آسان و مطمئن برای مشاهده قبض گاز و پرداخت آن مراجعه به سایت تجارت الکترونیک پارسیان است. با مراجعه به https://bill.pec.ir/ از قسمت خدمات در صفحه اصلی، خدمات پرداخت و سپس پرداخت قبوض را انتخاب کنید.

از میان گزینه‌هایی که برای شما به نمایش درمی‌آید، شرکت گاز را انتخاب کنید. در این مرحله کافی است کد اشتراک گاز خود و کد امنیتی را وارد کنید تا قبض برای شما به نمایش درآید. کد اشتراک قبض، بالای آن درج شده یا به‌صورت پیامک برای‌تان توسط اداره گاز فرستاده می‌شود.

پس از استعلام قبض گاز از طریق سایت تجارت الکترونیک پارسیان می‌توانید پرداخت آن را انجام دهید. در این سایت نیازی به شناسه قبض و شناسه پرداخت نخواهید داشت و تنها کد اشتراک برای استعلام و پرداخت قبض کافی است.

←  پرداخت قبض گاز از طریق خودپرداز و کارتخوان 

برای پرداخت صورتحساب گاز به وسیله کارتخوان یا دستگاه‌های خودپرداز، لازم است حتما شناسه قبض و شناسه پرداخت را در اختیار داشته باشید.

با مراجعه به دستگاه خودپرداز یا از طریق دستگاه پوز، می‌توانید گزینه پرداخت قبض را انتخاب کنید. با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت مشاهده قبض گاز برای شما امکان‌پذیر می‌شود و مبلغ و سایر جزئیات آن را خواهید دید. در این نوع پرداخت به رمز دوم نیاز ندارید اما وجود قالب فیزیکی کارت بانکی و رمز چهار رقمی آن ضرورت دارد.

این روش در سال‌های گذشته طرفداران بسیاری داشت اما به‌مرور به‌خاطر شلوغ شدن عابربانک‌ها و مشکلات امنیتی، این روش منسوخ شده است.

←  پرداخت قبض گاز از طریق اپلیکیشن تاپ 

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای استعلام و پرداخت قبض گاز استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که روی گوشی تلفن همراه شما نصب می‌شوند. اپلیکیشن تاپ از نظر سهولت، سرعت و اطمینان از فرآیند پرداخت، از بهترین انتخاب‌هاست.

پس از نصب این اپلیکیشن روی گوشی همراه خود، مراحل زیر را برای پرداخت قبض گاز طی کنید:

در صفحه اصلی اپلیکیشن، وارد بخش پرداخت قبض شوید.

گزینه «+ افزودن قبض» را بزنید.

در صفحه‌ای که به آن راهنمایی می‌شوید، گزینه «قبض گاز» را انتخاب کنید.

در مرحله بعد صفحه‌ای با دو فیلد به شما نمایش داده می‌شود که اولی مربوط به شماره اشتراک است و در دومی می‌توانید نام دلخواه خود را برای قبض وارد کنید.

با زدن گزینه تأیید امکان استعلام و پرداخت قبض برای شما فراهم می‌شود.

←  پرداخت از طریق دیگر اپلیکیشن‌ها 

اگر در جست‌وجوی برنامه پرداخت قبض گاز با شماره کنتور هستید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلفی استفاده کنید.

نخستین مورد اپلیکیشن گاز است که شرکت گاز آن را در راستای حذف قبض کاغذی و سهولت در پرداخت به مشترکین ارائه داده است.

علاوه بر اپلیکیشن گاز، می‌توانید از انواع دیگر اپلیکیشن‌هایی که خدمات پرداخت ارائه می‌دهند برای پرداخت استفاده کنید. در برخی از این اپلیکیشن‌ها امکان پرداخت قبض گاز با کد اشتراک یا همان رقم کنتور امکان‌پذیر است. در بعضی دیگر حتما شناسه قبض و شناسه پرداخت را باید حتما وارد کنید.

←  استعلام و پرداخت از سایت شرکت گاز 

یکی دیگر از روش‌های اینترنتی استعلام و پرداخت قبض گاز، مراجعه به سایت شرکت گاز است. می‌توانید در سایت شرکت گاز به نشانی  https://www.nigc.ir/ به بخش مشاهده صورت‌حساب بروید.

اگر ساکن استان تهران هستید، می‌توانید به آدرس http://ebill.tehrangasco.ir/  (سامانه جامع پرداخت قبوض شرکت گاز استان تهران) مراجعه بفرمایید. در صورت تمایل به استعلام قبض گاز با شماره کنتور، باید گزینه کد اشتراک را انتخاب کنید. با استفاده از این روش دیگر نیازی به شناسه قبض و شناسه پرداخت نیست.

 

سخن پایانی 

امروز استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها تبدیل به رایج‌ترین روش برای پرداخت قبض گاز شده است. در همین راستا سایت تجارت الکترونیک پارسیان یک درگاه مستقیم برای پرداخت قبوض ایجاد کرده است تا بتوانید بدون نیاز به‌ثبت‌نام و قبض فیزیکی، پرداخت هزینه قبض گاز خود را انجام دهید. با کمک این درگاه پرداخت آنلاین قبض گاز را سریع و بدون اتلاف وقت انجام دهید تا مشمول پرداخت جریمه نشوید.

کلمات کلیدی

تصاویر