مهندس مقیمی در نشست هزاره سوم و پارسیان نوین:

نوآوری، نیاز اصلی حل چالش‌های بانکی و صنعت پرداخت است

مهندس مقیمی در سومین نشست نوآوری داده‌پردازی با عنوان هزاره سوم و پارسیان نوین، ضمن اشاره به مسائل و چالش‌های پیش روی بانک‌ها، بر لزوم پویایی هر چه بیشتر بانک در مقابل بازیگران جدید و نوآور در حوزه‌های مختلف مرتبط با بانکداری و صنعت پرداخت، تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)، نشست نوآوری داده‌پردازی (هزاره سوم و پارسیان نوین) با حضور معاونان و مدیران بانک پارسیان، گروه داده‌پردازی پارسیان و همچنین مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه پارسیان و صاحب‌نظران حوزه نوآوری با هدف بررسی و ارزیابی چالش‌های پیش روی اکوسیستم نوآوری و ارائه راهکارهای جاری‌سازی نوآوری در بانک، برگزار شد.

در این گردهمایی، دکتر توفیقی پس از خیرمقدم با اشاره به نقش نوآوری در توسعه بانکداری دیجیتال بر لزوم حمایت از کسب و کارهای نو پا تأکید کردند.

در ادامه دکتر فقیری، معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک پارسیان به موضوع زیست‌بوم نوآوری در توسعه فین‌تک‌ها در بانک پرداختند و ضمن تأکید بر اهمیت مزیت رقابتی و تمایز آن، به رویکرد بانک‌های داخلی نسبت به اکوسیستم نوآوری نیز اشاره داشته و بر نیاز نقشه راه جهت پیاده‌سازی اکوسیستم نوآوری در شرکت‌ها تأکید کردند.

پنل «نقش زیست بوم نوآوری در توسعه بانکداری دیجیتال» از دیگر بخش‌های این نشست بود که با حضور مهندس حجت مقیمی، عضو هیئت‌مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان دکتر محمدرضا پارسافرد، مدیر بازاریابی و توسعه کسب وکار بانک پارسیان، دکتر محمد تهرانی، مشاور حوزه نوآوری و دکتر سمیه چشومی، مشاور گروه داده‌پردازی پارسیان برگزار شد.

مهندس مقیمی، عضو هیئت‌مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، در این پنل ضمن تشریح ابعاد تغییر مدل کسب‌و‌کار  و زنجیره ارزش بانکداری مدرن در سه لایه کسب‌وکار هسته‌ای ( Core Business)، نزدیک به هسته کسب‌وکار (Near Core) و فراتر از هسته کسب‌وکار (Beyond Core)، بر لزوم پویایی و تعامل سازنده و راهبردی بانک‌ها در مقابل بازیگران جدید و نوآور پرداخت و گفت: «بانک‌ها با جریان مالی و شبکه منحصربفرد مشتریان و ذینفعان، به صورت همزمان پتانسیل مناسبی جهت بهره داری از ظرفیت های اکوسیستم نوآوری و خلق ارزش برای اکوسیستم نوآوری دارند که در نهایت موجب بهبود شاخص های مالی بانک و رضایتمندی مشتریان خواهد گردید. وی افزود با توجه به ساختارهای پیچیده و بوروکراتیک بانک‌ها، امکان توسعه چابک خدمات و محصولات بانکی با اتکا به توان فنی و کسب و کاری داخل بانک، محدود است و در صورت ایجاد نظام سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) و ساز و کارهای حقوقی و فرایندی مناسب، امکان حل مسائل و چالش‌های‌های واقعی بانک ها فراهم می‌گردد. در ادامه به تشریح نمونه‌های بین المللی و داخلی موفق پرداخت و تاکید کرد هر مدل کسب‌وکاری جهت تحول می‌بایست ارتباط شفاف با شاخص‌های نهایی سودآوری بانک داشته باشد و در مقیاس (Scale) بانک عمل نماید.

در ادامه وی با اشاره به پیشینه پیشتازی بانک پارسیان و گروه داده‌پردازی در نوآوری بر لزوم جهت گیری راهبردی جهت توسعه هدفمند، انسجام و هم افزایی گروه کسب و کارهای بانک پارسیان  اشاره کرد و افزود: « تحول مدل کسب‌وکار و نقش آفرینی با همکاری اکوسیستم نوآوری می‌بایست در قلب بانک پارسیان معماری و نهادینه گردد و نقش هلدینگ ها و شرکت های تابعه در تکمیل زنجیره ارزش و اثرگذاری بر مدل کسب و کار بانک شفاف گردد.»

همچنین، دکتر «محمود جراحی» متخصص اقتصاد ICT در بخش دیگری از نشست، به موضوع نوآوری در بیزینس پرداختند. ایشان توضیح دادند که وظیفه نوآوری حل مشکلات و چالش‌هاست. در واقع نوآوری راه عملی برای مشکلات واقعی است. در نتیجه برای حل مشکل باید زیرساخت‌های مورد نیاز را در اختیار داشته باشیم. در ادامه دکتر جراحی از نقش نوآوری در رشد و پیشرفت کشورها، به این موضوع اشاره داشتند که از مهم‌ترین مسائلی که نوآوری در آن می‌تواند اثرگذار باشد برطرف ساختن فقر است چرا که فقر ریشه در نیاز دارد و راه‌حل رفع این نیاز، با نوآوری میسر خواهد شد.

سومین نشست نوآوری داده‌پردازی با عنوان هزاره سوم و پارسیان نوین، نقش زیست‌بوم نوآوری در توسعه بانکداری دیجیتال با حضور مدیران و مسئولان بانک پارسیان و شرکت‌های زیرمجموعه داده‌پردازی پارسیان، 19 تیر 1403 در استودیو تجربه داده‌پردازی پارسیان برگزار شد.

 
کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *