همه چیز درباره الکامپ

الکامپ نمایشگاهی تخصصی در حوزه کامپیوتر و تجارت الکترونیک که در تمامی سال‌های فعالیت خود تلاش کرده فضایی برای ارائه نوآوری‌ها، تبادل دانش و ارتقای آگاهی فراهم سازد.

همه چیز درباره الکامپ

نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک که به‌اختصار «الکامپ» نامیده می‌شود، امسال از 9 تا 12 تیرماه برگزار خواهد شد. این رویداد، بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکامپ خواهد بود. در این مقاله برای‌تان از الکامپ، غرفه تاپ و آنچه که باید درباره آن بدانید، گفته‌ایم.

 

الکامپ چیست؟

هرساله نمایشگاه‌های تخصصی حول محورهای کلیدی در سالن‌های نمایشگاهی سراسر کشور برگزار می‌شود. دراین‌بین برخی نمایشگاه‌ها اهمیت و وسعت بالاتری دارند و می‌توانند توجه صاحب ایده‌ها، سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها را بیشتر به‌خود جذب کنند. یکی از این نمایشگاه‌ها، الکامپ است.

در این نمایشگاه‌ از ایده‌ها، تجهیزات و محصولات نوین، خلاقانه و حاوی نشانه‌های پررنگ در تکنولوژی، رونمایی می‌شود. درنتیجه اگر به الکامپ بیایید شانس این‌را دارید که قبل از دیگران، رشد تکنولوژی‌ را ببینید و با کارکرد آنها آشنا شوید. چراکه از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و شرکت‌های سخت‌افزاری گرفته تا فین‌تک‌ها، استارت‌آپ‌ها و گیمرها به الکامپ سر می‌زنند یا درآن غرفه دارند.

 

تاریخچه الکامپ

برای پیدا کردن پایه‌های نخستین الکامپ باید به سال 1369 برویم. جایی که الکامپ با نام نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر، برق، الکترونیک و ارتباطات در یک چادر بادی برگزار شد.

تا حدود یک دهه بعد، برگزاری نمایشگاه، منظم و هرساله نبود و تغییراتی مهم، در آن به‌چشم می‌خورد. تا سال 1379 که برق و مخابرات از الکامپ جدا شدند و نمایشگاه به‌صورت اختصاصی برای کامپیوتر، تجارت‌الکترونیک و الکترونیک باقی ماند.

در سال 1380، الکامپ دوره‌ای باشکوه را با 400 شرکت‌کننده به‌خود دید که 80 غرفه آن دست خارجی‌ها بود.

سال 1383، دهمین دوره الکامپ با حضور رئیس‌جمهور وقت افتتاح شد. این تصمیم به اهمیت و جدی بود الکامپ افزود.

سال 1387، برای اولین‌بار اینترنت وای‌فای برای غرفه‌های الکامپ برقرار شد، وسعت نمایشگاه و تعداد غرفه‌داران نیز روبه‌افزایش بود.

سال‌های بعد، به الکامپ برنامه‌های آموزشی و کلاس‌هایی نیز اضافه شد. بعد شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار، اپلیکشین‌ها و بازی‌ها هم در آن غرفه گرفتند.

در دوره‌ای، برای شرکت‌کنندگان در الکامپ امکان دریافت وام درنظر گرفته شد. سپس با اختصاص یک فضای بزرگ به استارت‌آپ‌ها، بخشی جدید به‌نام «الکام‌استارز» متولد شد. البته پیش از این نیز، تجربه رویداد «الکام‌تاکرز» برای برگزارکننده‌ها وجود داشت.

روند تحولات الکامپ ادامه پیدا کرده و حالا در سال 1403 در نمایشگاه بین‌المللی تهران و با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» منتظر خبرهای جدیدی از این رویداد هستیم.

 

هدف الکامپ چیست؟

امروزه مهم‌ترین هدف الکامپ، معرفی آخرین دستاوردها در حوزه‌های تخصصی خود است. تاریخ الکامپ نشان داده که برخی استارت‌آپ‌های کوچک توانسته‌اند در بستر الکامپ خود را به سازمان‌های بزرگ داخلی و شرکت‌های خارجی معرفی کرده و محصول‌شان را به سودآوری برسانند.

از سوی دیگر، الکامپ فرصتی برای به‌اشتراک گذاشتن ایده‌های نو، دریافت بازخورد و ایجاد ارتباطت مهم تجاری است.

 

شرکت‌های حاضر در الکامپ

امسال شرکت‌ها با حوزه‌های کاری متنوع در الکامپ هستند. ازجمله ارائه‌کنندگان اینترنت پرسرعت، شرکت‌های هاستینگ، شرکت‌های سئو، طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ، کیف پول‌های ارز دیجیتال و صرافی‌های ارز دیجیتال که این روزها بیشتر مورد توجه هستند.

علاوه‌براین، شما می‌توانید غرفه‌های ارائه‌کننده‌ی رله‌های اکترونیکی، پی‌اس‌پی، کنتاکتور، شارژر صنعتی، باتری‌های داخلی، یو‌پی‌اس، تولیدکننده‌های کنترلر الکترونیکی، باتری‌های قابل شارژ و... را نیز در نمایشگاه ببینید.

 

تاپ در الکامپ

شرکت تجارت‌الکترونیک پارسیان یا به‌اختصار تاپ، امسال در نمایشگاه الکامپ حضور دارد. ما دراین نمایشگاه و در راستای اهداف آن برای‌تان از نوآوری‌ها، محصولات ارزنده و فرصت‌های تجاری مهمی خواهیم گفت که می‌توانند نقشی مهم در تغییر ساختار تجارت الکترونیک داشته باشند.
تاپ در سالن 31B  غرفه 527 حضور دارد و همکاران ما در بخش‌های گوناگون، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

روز و ساعات برگزاری نمایشگاه الکامپ

الکامپ 1403 از 9 تا 12 تیر ماه از ساعت 8 صبح تا 15 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

 

شرکت در نمایشگاه

اگر حوزه کاری شما مرتبط با الکامپ است و می‌خواهید غرفه بگیرید، باید بدانید نمایشگاه امسال توسط «راهکار تجارت، مدیریت کوشا» برگزار می‌شود. برای تماس و کسب اطلاعات بیشتر درباره غرفه‌ها با شماره 02142917000 داخلی 133 الی 135، تماس بگیرید.

 

سخن آخر

در این مقاله از تاپ، برای‌تان از الکامپ، تاریخچه، اهداف و شرکت‌کنندگان آن گفتیم. اگر به تکنولوژی علاقه دارید و می‌خواهید با افراد فعال در صنایع گوناگون آشنا شوید، آخرین دستاوردها را ببینید و جایگاهی مناسب برای خود و کسب‌وکارتان پدید آورید، در نمایشگاه الکامپ 1403 در غرفه تاپ، منتظر دیدن شما خواهیم بود.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *