7 نکته مهم درباره IPG

درگاه پرداخت اینترنتی که آن‌را به‌ اختصار IPG می‌نامند تحولی مهم در صنعت پرداخت است که می‌تواند به فروش هدفمند کمک کند، اینجا از 7 نکته مهم مربوط به درگاه پرداخت اینترنتی بیشتر گفته‌ایم.

سامانه مدیریت درگاه پرداخت اینترنتی که آن‌را به‌ اختصار IPG می‌نامند، تحولی مهم و کاربردی در صنعت پرداخت است که عمده فروشگاه‌های اینترنتی، از مشتریان آن هستند. درگاه پرداخت اینترنتی همکار مطمئن کسب‌وکارها در فروش است و کمک می‌کند مشتریان در هر ساعت از شبانه‌روز بتوانند کالا و خدمت مورد نظرشان را در وب‌سایت تهیه کنند. اگر قصد راه‌اندازی درگاه پرداخت اینترنتی را دارید یا می‌خواهید درگاه فعلی وب‌سایت خود را ارتقا دهید، از 7 نکته مهم که در این مطلب به آن می‌پردازیم، آگاه باشید.

←  درگاه پرداخت ایتنرنتی خدمات متنوع ارائه می‌کنند 

نخست باید بدانیم درگاه خرید اینترنتی می‌تواند انواع و مدل‌های گوناگونی داشته باشد. این افزونه کمک می‌کند مشتریان بتوانند خدمات آنلاین گوناگونی را از سایت شما دریافت کنند، ازجمله این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

← امکان پرداخت قبوض اینترنتی

← خرید شارژ و بسته‌های اینترنت

← امکان تسویه حساب در فروشگاه‌های اینترنتی

←  درگاه پرداخت اینترنتی، امکان ارائه گزارش دارد 

IPG یک سیستم قدرتمند آنلاین است که می‌تواند گزارشی کامل از تراکنش‌ها را نیز در اختیارتان بگذارد. این گزارش‌ها کمک می‌کنند نتیجه کمپین‌ها، رویدادهای مرتبط با فروش، کالاهای پرفروش و... را بررسی و مستندنگاری کنید. درگاه کمک می‌کند درصورت نیاز بتوانید گزارش پرداخت‌ها را بر اساس تاریخ مرتب کرده و اهداف بازاریابی خود را در آنها جستجو کنید.

علاوه بر این، درگاه پرداخت اینترنی امکان بررسی تمام تراکنش‌ها بر اساس کد سفارش را نیز مهیا کرده تا در کمترین زمان ممکن بتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را بررسی و اصلاح کنید.

←  درگاه پرداخت اینترنتی رمزنگاری شده است 

در زمان خرید اینترنتی در ابتدای آدرس عبارت https را می‌بینید. این عبارت مخففی برای Hypertext Transfer Protocol Secure است که درواقع یک پروتکل ارتباطی برای انتقال امن اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری، تعریف می‌شود.

حفاظت از حریم شخصی، معرف اصالت درگاه پرداخت و کمک به یکپارچه شدن داده‌ها، از مهم‌ترین اهدافی است که https دنبال می‌کند.

این پروتکل از ابتدای کار برای فعالیت‌های حساس و تراکنش‌های بانکی درنظر گرفته شده و بعدا برای صنایع و کسب‌وکارهای دیگر نیز، مورد استفاده قرار گرفت تا جای ممکن اطلاعات در سراسر وب به‌صورت امن رد و بدل شود.

درنتیجه خرید اینترنتی با درگاه پرداخت از امن‌ترین شیوه‌های رد و بدل مالی است تا اطلاعات کاربران لو نرود و آنها را دچار مشکل نکند.

←  باید صفحه‌ای برای کال بک داشته باشید 

کال بک نام یک صفحه است که پس از انجام تراکنش، اطلاعات بانک را به مشتری نشان می‌دهد. در این مسیر، اگر درگاه پرداخت و api آن را مشاهده کردید، باید آدرس یا url صفحه‌ای که پس از انجام تراکنش می‌خواهید به کاربر نمایش داده شود را به عنوان آدرس کال بک درج بفرمایید. در غیر این صورت می‌توانید آدرس دامنه خودتان را به‌عنوان آدرس کال بک نیز ثبت کنید. صفحه کال بک بسیار مهم است. پاسخ درگاه شما تعیین می‌کند سفارش باید تایید شود یا پول به طرف دیگر که همان مشتری است، بازگردد. در صفحه کال بک می‌توانید اطلاعات مهم و کاربردی خرید را نیز به مشتری نمایش دهید.

←  پرداخت کارمزد تراکنش درگاه چند مدل دارد 

← در برخی از پرداخت‌ها، کارمزد تراکنش بر عهده مشتری است. در این شرایط مبلغی به عدد نهایی در خرید افزوده و توسط خریدار پرداخت می‌شود.

← در حالت دوم کسر کارمزد از تراکنش است. یعنی مشتری همان مبلغ کالا یا خدمات درج شده در سایت را می‌پردازد و درگاه پس از کسر کارمزد، باقی مبلغ را به حساب فروشنده منتقل می‌کند.

← کسر از کیف پول کارمزد، روش سوم در پرداخت کارمزد درگاه بانکی است. کیف پول کارمزد یک کیف مجزاست که می‌توان آن‌را به‌صورت جداگانه شارژ کرد تا کارمزد تراکنش‌ها از این حساب کم شود. درصورت اتمام کیف پول، به صاحب سایت پیامی جهت شارژ مجدد کیف پول ارسال می‌شود.

←  درگاه و سیستم مدیریت باید هماهنگ باشند 

برای اتصال سایت به درگاه اینترنتی لازم است که مدیریت محتوای سایت بتواند از درگاه سایت مورد پشتیبانی کند. این سازگاری اهمیت بالایی دارد و اگر به‌درستی انجام نشود می‌تواند در عملکرد درگاه مشکلات جدی ایجاد کند. پیش از راه‌اندازی درگاه باید اطلاعات کاملی از وب‌سایت خود داشته باشید و بدانید چه درگاهی را می‌توانید برای وب‌سایت خود انتخاب کنید.

←  درگاه را از شرکت‌های معتبر دریافت کنید 

پشتیبانی قوی، ارائه خدمات بهینه، گزارش‌های معتبر، سرعت بالای عملیات و امکانات جانبی درگاه نیز اهمیت دارد. اگر قصد خرید درگاه ایتنرنتی یا IPG را دارید، تجارت الکترونیک پارسیان با بهترین شرایط و امکانات کامل، برای ارائه خدمات همراه شماست تا بتوانید درگاه خود را دریافت کرده و فروش آنلاین خدمات و محصولات را بر روی وب‌سایت آغاز کنید.

 

 سخن آخر 

وجود درگاه اینترنتی می‌تواند ارزش وب‌سایت شما را بالا برده و اعتبار آن‌را در چشم مشتریان افزایش دهد. علاوه‌براین، درآمد شما از فروش خدمات و کالاها بیشتر می‌شود و امکان از دست دادن مشتری، به حداقل می‌رسد. با درگاه اینترنتی، می‌توانید فروش و فرآیندهای آن‌را به‌صورت حرفه‌ای بررسی کرده و اهداف بازاریابی کسب‌وکارتان را به‌شیوه‌ای مناسب دنبال کنید. اگر قصد راه‌اندازی درگاه اینترنتی را دارید و نیازمند اطلاعات بیشتر هستید، تجارت الکترونیک پارسیان همراه‌تان است تا بدون مشکل مراحل دریافت درگاه را طی کرده و آن‌را راه‌اندازی کنید.

کلمات کلیدی