پاسخ به 10 سوال مهم درباره کارتخوان
اگر از دارندگان کارتخوان هستید یا بهتازگی قصد سفارش کارتخوان را دارید، ممکن است سوالاتی داشته باشید که با دیگر صاحبان پوز مشترک باشد، اینجا از 10 سوال متداول و پاسخ آنها بیشتر گفتهایم.
چه دستگاه کارتخوان داشته باشید یا بهتازگی قصد خرید آنرا برای کسب و کار خود کردهاید، ممکن است سوالاتی درباره این دستگاه داشته باشید. پوز انواع گوناگونی دارد و کاربرد آن در کسبوکارهای گوناگون مشهود است. با وجود اینکه سالها از ورود کارتخوان میگذرد و مزایای آن در کاهش خطای انسانی، پایین آوردن نرخ سرقت و بهبود فروش مشهود است، اما بسیاری از صنفها برای خرید کارتخوان یا تعویض آن، سوالاتی دارند که باید به آن پرداخته شود. در این مطلب از 10 سوال پرتکرار برایتان گفتهایم که خوب است پاسخ آنها را بدانید.
← نحوه درخواست دستگاه کارتخوان چگونه است؟
اگر بهتازگی قصد خرید پوز کردهاید، به سه روش که در ادامه آمده است، میتوانید درخواست دستگاه کارتخوان بدهید:
← تماس با پشتیبانی 24 ساعته تجارت الکترونیک پارسیان به شماره 2318-021
← تماس با نمایندگی تاپ در منطقه یا شهر شما، جهت مراجعه حضوری نماینده تجارت الکترونیک پارسیان
← ارسال درخواست از طریق بانکهای طرف قرارداد با شرکت تجارت الکترونیک پارسیان
← برای تغییر حساب کارتخوان چه کاری باید انجام داد؟
← تغییر حساب از طریق نمایندگی تاپ: پذیرنده به همراه تاییدیه بانک (مدارک حساب جدید) به نمایندگی مراجعه کرده و پس از احراز هویت، فرم تغییر حساب توسط نماینده تکمیل و انجام میشود.
← تغییر حساب از شعب بانک مبدأ: مراجعه به شعب بانک مبدأ و ارسال درخواست تغییر حساب به شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (به یاد داشته باشید، در بازه زمانی تغییر حساب، پایانه غیرفعال میشود).
← تماس با پشتیبانی تجارت الکترونیک پارسیان با شماره 2318-021 جهت دریافت راهنماییهای لازم.
← چگونه میتوان ریز تراکنشهای پایانههای فروشگاهی را مشاهده کرد؟
← از طریق اپلیکیشن دسکتاپ به آدرس https://desktopweb.pec.ir که میتوانید با کد ملی خود ریز تراکنشهای کارتخوان را دریافت کنید.
← از طریق اپلیکیشن تاپ میتوانید وارد قسمت خدمات پذیرندگان تاپ شوید و مدیریت پذیرنده خود را بهصورت آنلاین پیگیری کنید.
← از طریق منوی کارتخوان وارد قسمت فروشگاه شوید و رمز فروشگاه را وارد کنید. سپس قسمت گزارشها را انتخاب کرده و وارد قسمت ریز تراکنش شوید و لیست تراکنشهای موفق را ببینید.
← چگونه میتوان شماره پایانه دستگاه را مشاهده کرد؟
← برای مشاهده شماره پایانه دستگاه کارتخوان میتوانید به دو روش اقدام کنید:
← مشاهده روی صفحه نمایشگر کارتخوان که به محض روشن شدن دستگاه، روی صفحه نمایشگر نمایان میشود.
← مشاهده روی رسید چاپی کارتخوان (اگر فقط یک عدد بالای فیش شما درج شده، شماره پایانه است. اگر دو عدد دیدید، یکی از آنها کد پذیرنده است)
← چه تراکنشهایی روی کارتخوان امکانپذیر است؟
تراکنشها شامل خرید، موجودی، پرداخت کلیه قبوض خدماتی طرف قرارداد، خرید شارژ تلفن همراه همه اپراتورها (شارژمستقیم، رمز شارژ تکی و گروهی)، امکان استعلام قبوض و امکان خرید بسته اینترنتی میشود.
← سقف تراکنش بانکی بر روی پایانههای فروشگاهی چقدر است؟
با توجه به الزام بانک مرکزی، سقف تراکنش خرید با هر کارت شتابی 2،000،000،000 ریال است.
← تراکنشهای روزانه پایانههای فروشگاهی کی واریز میشود؟
تراکنشهای تا ساعت 23:45 در روزهای کاری، صبح روز بعد تا ساعت 7:30 واریز میشود و در ایام تعطیل تا ساعت 16 واریز خواهد شد.
← اگر پیامک واریز نیامد، چه کنیم؟
جهت اطمینان از وضعیت واریز مبالغ، بهتر است در مرحله اول گردش حساب بانکی را بررسی کنید و درصورت اطمینان از عدم واریز، همکاران ما 24 ساعته در مرکز تماس با شماره 0212318 در خدمت شما هستند.
← نحوه ورود به قسمت پذیرندگان تاپ چگونه است؟
← نصب اپلیکیشن تاپ
← با ارسال عدد 1 به 300071 از طریق پیامک
← ورود از طریق ورود پذیرنده در سایت Top.ir
← چگونه از خدمات اپلیکیشن تاپ در حوزه کارتخوان استفاده کنیم؟
پس از ورود به اپلیکیشن در قسمت خدمات پارسیان، گزینه خدمات پذیرندگان تاپ را انتخاب کرده و در این قسمت با ورود کد ملی و شماره موبایل پذیرنده وارد منو مورد نظر شوید. (پذیرنده، پس از ورود، امکان ثبت درخواست خدمات (تعمیر، رول و...) و مشاهده ریز تراکنش پایانه را دارد).
← دریافت کارتخوان، نیاز به پرونده مالیاتی دارد؟
طبق دستورالعمل بانک مرکزی و اداره مالیات از دی ماه 1399، تشکیل پرونده مالیاتی برای کلیه اصناف الزامی است.
← کارمزد کارتخوان چگونه محاسبه میشود؟
جهت آگاهی از صنوف مشمول کارمزد و مقدار کارمزد تراکنش به آدرس https://pec.ir/karmozd مراجعه نمایید.
ارسال به دوستان