خدمات غیرحضوری مخابرات؛ گامی موثر برای مقابله با شلوغی
برای دسترسی به خدمات غیرحضوری مخابرات میتوان شماره تلفن ۲۰۰۰ یا کد دستوری #۲۰۲۰* را شمارهگیری کرد. همچنین اپلیکیشن و سامانه مخابرات من نیز کلیه خدمات مشتریان اعم از پرداخت قبوض، خرید اینترنت، پیگیری مشکلات و... را ارائه میدهند.
خدمات غیرحضوری مخابرات
شیوع پاندمی کرونا خیلی از مسائل را تغییر داد. علاوهبر رعایت فاصله اجتماعی، کنترل رفتوآمدها و استفاده از پوششی چون ماسک، ارائه غیرحضوری بسیاری از خدماتی که قبلاً تنها با مراجعه حضوری انجام میشدند، بخش دیگری از آثار کرونا است. در این میان، شرکتهای بزرگی چون مخابرات نیز بسیاری از خدمات خود را به خدمات غیرحضوری تبدیل کردند. پرسش اینجاست که خدمات غیرحضوری مخابرات شامل چه بخشهایی است؟ کدام خدمات را میتوان بهصورت آنلاین انجام داد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا سری به خدمات غیرحضوری مخابرات بزنیم و آنها را بیشتر بررسی کنیم.
منظور از خدمات غیرحضوری مخابرات چیست؟
در سالهای گذشته، طرح دولت الکترونیک به راه افتاد و کلیه وزارتخانهها تصمیم گرفتند تا خدمات آنلاین و الکترونیک را برای کاربران فراهم کنند. این اقدام با شیوع ویروس کرونا سرعت بیشتری گرفت و شرکتهای بسیاری اعم از مخابرات به ارائه خدمات آنلاین روی آوردند. در حالی که تا قبل از این، مشترکان مخابرات قبوض خود را بهصورت کاغذی دریافت میکردند یا برای رفع مشکلات ناچار به مراجعه حضوری بودند، امروز و با ارائه خدمات غیرحضوری مخابرات، دیگر نیازی به حضور در مراکز این مجموعه نیست.
خدمات غیرحضوری مخابرات تاثیر زیادی در صرفهجویی در وقت مراجعه کنندگان دارد.
از چه طریقی میتوان به خدمات غیرحضوری مخابرات دسترسی داشت؟
شرکت مخابرات از طریق کدهای دستوری و سامانه اینترنتی مخابرات آماده ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکین است. بر همین اساس، کاربران میتوانند از طریق شماره تلفن ۲۰۰۰ و همچنین سامانه مخابرات من از اغلب خدمات غیرحضوری مخابرات بهرهمند شوند. از طریق این دو راه میتوان خدمات فروش، خرید و پس از فروش را دریافت کرد؛ بدون آنکه به حضور مشترکان در مراکز مخابرات نیازی باشد. امّا سریعترین راه، مراجعه به سامانه پرداخت قبض تجارت الکترونیک پارسیان است که تمامی خدمات پرداختی مربوط به مخابرات را میتوانید به صورت اینترنتی انجام دهید.
پرداخت سریع قبوض با تجارت الکترونیک پارسیان
پرداخت قبض تلفن همراه، تلفن ثابت و سایر قبوض گاهی به یک فرایند طولانی و خستهکننده تبدیل میشود. اینکه بتوان همه قبضها را در یک سامانه و بدون نیاز به شناسه پرداخت و قبض پرداخت کرد، یکی از نیازهای جامعه مدرن و سرعتی امروز است.
تجارت الکترونیک پارسیان یکی از مطمئنترین سامانههای خدمات اینترنتی به شمار میرود که برای پاسخگویی به نیاز مشترکان، فعالیتهای خود را تسهیل کرده است. با مراجعه به این سامانه به آدرس اینترنتی bill.pec.ir و سپس بخش پرداخت قبوض، بهسادگی میتوانید تمام قبوض آب، گاز، برق، تلفن همراه و تلفن ثابت خود را پرداخت کنید. پرداخت در این سامانه نیازی به داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت ندارد؛ به همین علت تنها در چند دقیقه میتوانید به پرداخت تمام قبوض خود بپردازید.
شمارهگیری شماره تلفن ۲۰۰۰ و کد دستوری #۲۰۲۰*
مشترکان شرکت مخابرات میتوانند از طریق شمارهگیری شماره تلفن ۲۰۰۰ برای پرداخت قبض تلفن ثابت، پرداخت قبض تلفن همراه، پیش ثبتنام سرویس اینترنت، تمدید یا غیرفعالسازی آن اقدام کنند. با شمارهگیری شمارههای زیر نیز میتوانید به خدمات غیرحضوری مخابرات دست پیدا کنید:
• 2000: این شماره برای استعلام و پرداخت قبوض تلفن ثابت کاربرد دارد. در صورتی که مشکلی همانند قطع شدن تلفن نیز پیش آمده باشد، میتوانید با این شماره تماس بگیرید.
• 20117: مشترکانی که با خرابی خطوط تلفن ثابت مواجه شدهاند، میتوانند با شماره ۲۰۱۱۷ تماس حاصل کنند تا مشکل آنان برطرف شود.
• 2010: در صورتی که جزء مشتریان تجاری شرکت مخابرات هستید، میتوانید از طریق شماره ۲۰۱۰ با اپراتور و سپس خدمات غیرحضوری مخابرات ارتباط داشته باشید.
استفاده از کدهای دستوری یکی از سادهترین راههای استفاده از خدمات غیرحضوری مخابرات است:
• 2020: کاربران اینترنت خانگی میتوانند از طریق این شماره هرگونه مشکل، سوال یا نظری را که در مورد خدمات فروش و پس از فروش اینترنت مخابرات دارند، با پشتیبانی مطرح کنند.
• 2021: این شماره به واحد ارتباطات مردمی اختصاص دارد. در صورتی که درباره خدمات آنلاین مخابرات پرسش یا مشکلی دارید، میتوانید با این شماره تماس حاصل کنید.
• 118: در صورتی که به اطلاعات تلفن یا آدرس یک مکان نیاز دارید، ۱۱۸ میتواند به شما یاری برساند؛ به شرط آنکه مشخصات محل مورد نظر در سیستم ثبت شده باشد.
همچنین یکی از آسانترین روشهای پرداخت قبوض، شمارهگیری کد دستوری #۲۰۲۰* است. این شیوه حتی نیاز به اینترنت ندارد و بدون داشتن گوشیهای هوشمند نیز میتوان از آن بهره گرفت. به همین علت در زمره خدمات تلفنی مخابرات قرار میگیرد.
مراجعه به سامانه مخابرات من
یکی دیگر از راههایی که میتوان از طریق آن به خدمات غیرحضوری مخابرات دسترسی پیدا کرد، مراجعه به وبسایت رسمی این شرکت به آدرس www.tci.ir است. با ورود به این وبسایت و ثبتنام در پنل کاربری مخابرات من، میتوانید از کلیه خدمات زیر در حوزه اینترنت، پرداخت قبض و استعلام جزئیات قبوض بهرهمند شوید:
درخواست و خرید اینترنت و مدیریت آن
سامانه مخابرات من مرجع رسمی ثبتنام اینترنت، خرید و خدمات پس از فروش انواع مودم خانگی است. از طریق این سامانه میتوانید از کلیه خدمات آنلاین مخابرات در حوزه قبض اینترنت و خرید بستههای اینترنتی، پرداخت بدهی مودمها، ارتباط با پشتیبانی جهت رفع مشکل و خرید مودمهای adsl و vdsl برخوردار شوید.
استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت
مراجعه به سایت مخابرات من این امکان را به مشترکان میدهد تا از جزئیات قبوض تلفن و نحوه پرداخت آن مطلع شوند. تنها کافیست وارد tci.ir و پنل کاربری خود شوید، سپس شماره تلفن ثابتی را که قصد پرداخت آن را دارید، وارد کنید. پس از آن صورتحساب تلفن برای شما نمایش داده میشود که میتوان آن را پرداخت کنید. این سامانه یکی از سریعترین و مطمئنترین روش های پرداخت قبض تلفن ثابت است.
خدمات مربوط به تلفن ثابت
هنگامی که وارد پنل کاربری خود در سامانه مخابرات من میشوید، میتوانید به خدمات تلفن ثابت مراجعه کنید. خدمات غیرحضوری مخابرات در این بخش شامل سرویسهای ویژه، درخواست کشف مزاحم، بازوبسته کردن صفر دوم، خدمات قطع و وصل تلفن و... است.
استعلام و مشاهده ریزهزینههای قبض تلفن
حذف قبض کاغذی تلفن ثابت سبب شد تا صورتحساب این قبوض از طریق سامانههای اینترنتی و تلفنی در دسترس مشترکان قرار بگیرد. با مراجعه به سامانه مخابرات من یا نصب اپلیکیشن مخابرات میتوانید بهراحتی به جزئیات قبض تلفن آگاهی پیدا کنید و در صورت اعتراض به آن، با پشتیبانی ارتباط بگیرید.
ثبتنام و خرید تلفن ثابت
یکی دیگر از انواع سرویس غیرحضوری مخابرات، ثبتنام و خرید شماره تلفن ثابت از طریق سامانه مخابرات من است. کاربرانی که قصد خرید تلفن ثابت را دارند، میتوانند بدون مراجعه حضوری به این سامانه مراجعه کنند و درخواست خود را به ثبت برسانند.
سایت مخابرات من انواع خدمات غیرحضوری مخابرات را ارائه میدهد.
سخن نهایی
امروزه که در عصر دیجیتال به سر میبریم، تمام فعالیتها در شتابی توقفناپذیر قرار گرفتهاند. خدمات آنلاین و اینترنتی که توسط شرکتها ارائه میشود، مشترکین را در مسیر این شتاب قرار میدهد. در همین راستا، خدمات غیرحضوری مخابرات گامی بزرگ و تاثیرگذار در جهت تسریع و تسهیل امور مشترکان به شمار میرود. کاربران میتوانند از طریق شمارهگیری ۲۰۰۰ یا مراجعه به سامانه مخابرات من یا نصب اپلیکیشن این مجموعه بهراحتی از خدمات تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت و... برخوردار شوند. علاوه بر این تمامی کاربران میتوانند برای استعلام و پرداخت قبوض تلفن خود به سامانه پرداخت قبوض تجارت الکترونیک پارسیان مراجعه و به راحتی و با اطمینان کامل، تمام قبوض تلفن خود را استعلام و پرداخت کنند.
نظر دهید